maanantai 2. heinäkuuta 2012

Maanantaitoko

Tänään oli taas maanantai toko Eteläpuistossa. Kerrankin oltiin ajoissa ja saatiin ihan odotella. :D Viimeiset pari kertaa ollaankin oltu vähän myöhässä ja "hypätty vauhdista mukaan".

Ensimmäiseksi otettiin hyppy. Me mentiin Troin kanssa ekana ja hätäiltiin ja hermoiltiin kumpikin. Troilus hyppeli estettä eessuntaassun ja mä käskytin ja en käskyttänyt ja olin ihan ulalla itsekin. :D Ensi kerralla sitten minunkin täytyy hieman rauhoittua ennen kuin aloitetaan.

Seuraavaksi otettiin luoksepäästävyys ja paikkamakuu. Troilus on mun mielestä mukavasti alkanut rauhoittua tuon luoksepäästävyyden kanssa. Enää ei ole ihan hirveästi alkanut pomppia ja istuukin rauhassa ainakin siihen asti, että ohjaaja tulee silittämään. :)

Eteläpuistossa kävi ihan hirveä tuuli. Se vaikutti varmaan siihen, että Troiluksen nenä kävi ihan kokoajan. Ollaan nyt hieman peruutettu ja olen alkanut taas seistä ihan Troin edessä ja palkata siihen. Sillä lailla tuo vieteripupu pysyy edes jotenkuten paikallaan. Ensi kerralla koitetaan sitten vähän eri taktiikkaa näiden rauhattomien poikien (toinen nuori bortsu myös on aika "liikkuvainen" välillä) kanssa. :)

Seuraamista otettiin tällä kertaa ilman liikkurointia. Ohjaajan mukaan kävelen turhan hitaasti, kun mulla on kuitenkin vauhdikas koira. Laitoin sitten vauhtia enemmän ja sehän menikin paljon paremmin niin! Nyt mun täytyy alkaa jättää pääkoppa kotiin, kun seuruutan. Pelkään edelleen, että Troilus syöksyy mun eteen ja tallon pojan. Troiluksella kun on tapana kiertää tuohon eteen.. liekö yrittää hieman paimentaa. Otettiin yksi vasemmalle kääntyminen ja se meni myös tosi kivasti. Ollaan saatu matkaakin pidennettyä. Ainiin, ja tällä kertaa lelu oli piilossa kun liikuttiin! :D

Tässä vaiheessa pidettiin kaksin pieni tauko ja lähdettiin kävelemään. Mentiin pieneen venesatamaan jossa oli laituri. Tuuli oli kova ja samoin aallot. Näin taas selvästi tuon Troiluksen uteliaisuuden mistä MH:ssakin puhuttiin. Troiluksen oli pakko päästä laiturille katsomaan vaikka pelottikin aika paljon. Silti poitsu vain liikkui eteenpäin ja hetken katseli järvelle. Sama juttu oli vielä rannassa. Pakko käydä katsomassa mitä tuo kova loiskunta oikein on. :)

Liikkeestä maahanmeno on meillä junnannut aika lailla. Troilus menee kumarrusasentoon, mutta ei laske pyllyään alas kuin viiveellä ja todella hitaasti. Olen varmaan joskus palkannut pystystä pyllystä vahingossa. :( No, tällä kertaa sitten kun omatoimisesti reenailtiin sivulla, Troilus teki pari kolme hienoa maahanmenoa!! Tällä kertaa laskin vähän omaa ääntäni enkä sanonut käskyä niin korkealta. Ehkä se vaikutti? Koitin myös sanoa käskyn rauhallisemmin ja vähän venytettynä, tyyliin: "maaaahan" eikä "mahan". Jos tuosta nyt mitään ymmärtää. :D Sitten tietysti kun ohjaaja katsoi, meni ihan persiilleen. Olin kai liian epävarma siinä kun ajattelin, että nyt täytyy onnistua. :)

Luoksetulo lopussa oli taas tosi hyvä ja vauhdikas. Ainoa oli, että Troilus ei oikein välittänyt jäädä istumaan. Meni kerran maahan ja pari kertaa lähti seuraamaan mua. Mun piti sitten olla jo vähän tiukempi. :D Se auttoi! Sivu-käskyn jouduin antamaan vielä uudestaan, kun Troilus juoksi sivulle, mutta ei istunut. Muuten meni tosi hyvin ja ainakaan hitaudesta ei poikaa voi syyttää. Luoksetulo on aina ollut meidän bravuuri. :D Tähän, ja muuhunkin sain neuvoksi odottaa aina kolmisen sekuntia ennen kuin sanon käskyn. Vältytään siltä ettei Troilus reagoi liikkurin mulle antamiin käskyihin.

Lopuksi otettiin vielä paikkamakuu. En edes viitsinyt lähteä kauemmaksi vaan olin polvillani Troiluksen edessä ja palkkasin tosi tiiviiseen tahtiin. Mitä sitä väsynyttä koiraa laittaa enempää tekemään. Ei varmasti olisi tullut mitään. Nyt sentään Troilus pysyi maassa kokoajan. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti